Listing 1 - 10 of 425 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Experimentele psychologie --- motivatie en emotie --- motivatie en emotie.
Choose an application
Guilt --- Experimentele psychologie --- motivatie en emotie --- motivatie en emotie. --- Motivatie en emotie. --- Emotions --- Ethics --- Conscience --- Shame --- Psychological aspects
Choose an application
#KVHB:Motivatie --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Persoonlijkheidspsychologie --- motiverend onderwijs --- Persoonlijkheidsdimensies-prestatie --- 415.3 ) Motivatie --- Leren --- Motivatie --- motivatie --- (zie ook: interactief leren) --- sociale opvoeding --- Educational psychology --- persoonlijkheidsleer
Choose an application
Philosophical anthropology --- wijsgerige antropologie --- Emotions --- #psyc:gift 1997 --- Experimentele psychologie --- Congresses. --- motivatie en emotie --- motivatie en emotie. --- Motivatie en emotie. --- Congresses --- Emotions - Congresses
Choose an application
#psyc:gift 1997 --- Developmental psychology --- Free will and determinism --- Experimentele psychologie --- Congresses. --- motivatie en emotie --- motivatie en emotie. --- Motivatie en emotie. --- Congresses --- Free will and determinism - Congresses.
Choose an application
Motivation (Psychology). --- Motivation Motivatie --- Motivation (personnel) Motivatie (personeel) --- 159.9 --- #KVHB:Motivatie --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- Psychologie --- Motivatie --- Management --- Managementvaardigheden --- Personeelsmanagement --- Beloningssystemen --- 65.012.4 --- Arbeidspsychologie --- Management strategie motivatie beloningen --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Beloningssysteem
Choose an application
De ontwikkeling van kinderen en jongeren staat in onze snel evoluerende maatschappij onder hoogspanning. Het aanbod aan ontwikkelingsmogelijkheden is dan wel enorm groot, het is voor kinderen niet evident om een stevig intern kompas uit te bouwen dat hun persoonlijke interesses en overtuigingen weerspiegelt. Ook ouders worden op de proef gesteld om grenzen te stellen over wat kan en niet kan. In dit boek wordt, op basis van de Zelf-Determinatie Theorie, betoogd dat de psychologische behoeftes aan autonomie, competentie, en verbondenheid de cruciale vitamines zijn van groei. Door in deze vitamines te voorzien stimuleren ouders, leerkrachten en hulpverleners de ontwikkeling, terwijl het beknotten van deze behoeftes hun groei vertraagt of zelfs verzet en psychopathologie in de hand werkt.Het boek brengt een kritisch overzicht van thema's zoals autonomie en moreel functioneren, verzet en weerstand, en identiteitsontwikkeling. Verder komt de rol van verschillen in genetisch potentieel en genetische kwetsbaarheden in de ontwikkeling van jongeren aan bod. Het boek sluit af met een uitgebreid hoofdstuk rond de wijze waarop ouders een motiverende rol kunnen opnemen. Het boek presenteert rond elk van deze thema's hedendaags wetenschappelijk onderzoek ter zake, waarbij de link wordt gelegd met klassieke ontwikkelingspsychologische auteurs en theorieën. Hoewel het in de eerste plaats een studieboek betreft, dat als cursusmateriaal geldt voor de studenten in de tweede bachelor psychologie, beoogt het boek ook een naslagwerk te zijn voor ieder die bekommerd is om het stimuleren van de groei van kinderen en jongeren. Het kan dan ook een bron van inspiratie vormen voor ouders, leerkrachten, en hulpverleners.
ouders-kind relatie --- Educational sciences --- ontwikkeling van het kind --- motivatie --- autonomie --- Education --- Parent participation --- Handbooks, manuals, etc. --- Children --- #KVHB:Pedagogie --- #KVHB:Motivatie --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- 433 --- KHCA --- Opvoeding in de praktijk --- Opvoeding en onderwijs --- Ouders --- Motivatie --- Opvoeding --- Onderwijs --- Gesprek
Choose an application
This textbook discusses fundamental issues in the definition and measurement of emotion, including: conscious and unconscious processes; the ways in which emotions arise in, and are constrained by, social situations and social processes; the regulation and sharing of emotion and their effects of mental health; and the manner in which culture (including subculture) shapes or moderates some of these processes. The book also focuses on the component processes of emotion, their functions, and the ways in which these interact with the social environment. Rather than deny either that emotions are biologically determined or that they are culturally created or shaped, both biology and social situation are treated as important forces in the elicitation and the experience of emotion. Each section of the book is structured around specific approaches or models, and the precise questions that they were constructed to address. The theories and models are also placed in their in historical context. Discussion of the different approaches is elaborated by summaries of the extant scientific evidence, as well as examples of specific experiments or studies that were designed to evaluate the question. Timely, engaging real-world examples are used from a variety of international contexts. The pedagogic features, including concise introductions and summaries, discussion questions, and suggested readings, have been incorporated into the volume, making this an ideal text for a course of Emotion, which can be found as an option within many social psychology and cognitive psychology courses.
Emotions --- Emotions. --- Experimentele psychologie --- motivatie en emotie --- motivatie en emotie. --- Motivatie en emotie. --- Feelings --- Human emotions --- Passions --- Psychology --- Affect (Psychology) --- Affective neuroscience --- Apathy --- Pathognomy --- Différences entre sexes --- Identité collective --- Perception sociale --- Dynamique de groupe --- État émotionnel --- Émotions.
Choose an application
Begin je steeds te laat aan je studietaken? Lopen je pauzes langer uit dan gepland? Laat je je gemakkelijk afleiden bij het studeren? Uitstelgedrag kan op langere termijn voor serieuze problemen zorgen. Je haalt je deadlines niet, je kunt wegens tijdsgebrek enkel oppervlakkig studeren of je moet examens uitstellen. Dat alles kan ervoor zorgen dat je zelfvertrouwen wordt aangetast.In Morgen begin ik eraan! geven we je handvatten om je uitstelgedrag aan te pakken. In het eerste deel schetsen we de theoretische achtergrond van academisch uitstelgedrag, inclusief de mogelijke gevolgen. Wij hopen dat je zo meer inzicht krijgt in wat voor jou typisch is als het om uitstellen gaat.Het tweede deel is een werkboek met allerlei opdrachten. Welke overtuigingen, gevoelens en uitstelmechanismen spelen een rol bij jouw uitstelgedrag? Hoe kun je hulpmiddelen als motiverende doelstellingen, timemanagement en oplossingsgerichte strategieën inzetten? Morgen begin ik eraan! is een boek uit en voor de praktijk.
studiebegeleiding --- 371.21 --- Higher education --- Personality development --- Pupil counseling. Pupil guidance --- uitstellen --- studentenbegeleiding --- Uitstelgedrag --- Studiebegeleiding --- Leren --- Studiemethoden --- Tijdsbesteding --- Motivatie --- Onderwijs --- Studiemethode --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Timemanagement --- uitstelgedrag --- Studievaardigheden --- Tijdmanagement --- Motivatie ; onderwijs --- 450.8 --- motivatie --- Methodiek van het studeren --- studying
Choose an application
Study methods --- Objectives of teaching --- Didactics of primary education --- Affective and dynamic functions --- 415.3 --- motivatie (ler) --- 474.4 --- Leerlingensystemen ; basisonderwijs --- Motivatie ; onderwijs
Listing 1 - 10 of 425 | << page >> |
Sort by
|