Narrow your search

Library

KU Leuven (425)

UCLL (242)

Odisee (217)

UGent (214)

KBR (203)

VIVES (200)

Arteveldehogeschool (189)

Hogeschool Gent (184)

UAntwerpen (179)

Thomas More Mechelen (170)

More...

Resource type

book (423)

digital (3)

object (3)

periodical (3)

dissertation (2)

More...

Language

Dutch (309)

English (97)

French (13)

Undetermined (4)

German (1)

More...

Year
From To Submit

2023 (2)

2022 (8)

2021 (10)

2020 (7)

2019 (7)

More...
Listing 1 - 10 of 425 << page
of 43
>>
Sort by
Affect, cognition, and change : re-modelling depressive thought
Authors: ---
ISBN: 0863770797 Year: 1993 Publisher: Hove Erlbaum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Schuld? Interviews over schuldgevoelens en de verwerking ervan
Author:
ISBN: 9026103484 Year: 1989 Publisher: Baarn Fontein

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Persoonlijkheidsdimensies en motivatie
Authors: --- ---
ISBN: 9001668941 Year: 1972 Publisher: Groningen : Wolters-Noordhoff,

Emotions : essays on emotion theory
Author:
ISBN: 0805812083 0805812075 9780805812084 Year: 1994 Publisher: Hillsdale Erlbaum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dynamics and indeterminism in developmental and social processes
Authors: --- ---
ISBN: 0805818065 Year: 1997 Publisher: Mahwah, NJ L. Erlbaum


Book
Vitamines van groei : over de motiverende rol van ouders in de opvoeding.
Authors: ---
ISBN: 9789038222103 Year: 2013 Publisher: Gent Academia press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De ontwikkeling van kinderen en jongeren staat in onze snel evoluerende maatschappij onder hoogspanning. Het aanbod aan ontwikkelingsmogelijkheden is dan wel enorm groot, het is voor kinderen niet evident om een stevig intern kompas uit te bouwen dat hun persoonlijke interesses en overtuigingen weerspiegelt. Ook ouders worden op de proef gesteld om grenzen te stellen over wat kan en niet kan. In dit boek wordt, op basis van de Zelf-Determinatie Theorie, betoogd dat de psychologische behoeftes aan autonomie, competentie, en verbondenheid de cruciale vitamines zijn van groei. Door in deze vitamines te voorzien stimuleren ouders, leerkrachten en hulpverleners de ontwikkeling, terwijl het beknotten van deze behoeftes hun groei vertraagt of zelfs verzet en psychopathologie in de hand werkt.Het boek brengt een kritisch overzicht van thema's zoals autonomie en moreel functioneren, verzet en weerstand, en identiteitsontwikkeling. Verder komt de rol van verschillen in genetisch potentieel en genetische kwetsbaarheden in de ontwikkeling van jongeren aan bod. Het boek sluit af met een uitgebreid hoofdstuk rond de wijze waarop ouders een motiverende rol kunnen opnemen. Het boek presenteert rond elk van deze thema's hedendaags wetenschappelijk onderzoek ter zake, waarbij de link wordt gelegd met klassieke ontwikkelingspsychologische auteurs en theorieën. Hoewel het in de eerste plaats een studieboek betreft, dat als cursusmateriaal geldt voor de studenten in de tweede bachelor psychologie, beoogt het boek ook een naslagwerk te zijn voor ieder die bekommerd is om het stimuleren van de groei van kinderen en jongeren. Het kan dan ook een bron van inspiratie vormen voor ouders, leerkrachten, en hulpverleners.

Psychology of emotion : interpersonal, experiential, and cognitive approaches
Authors: --- ---
ISBN: 9781841694016 1841694010 9781841694023 1841694029 Year: 2006 Publisher: New York, NY : Hove, East Sussex, UK : Psychology Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This textbook discusses fundamental issues in the definition and measurement of emotion, including: conscious and unconscious processes; the ways in which emotions arise in, and are constrained by, social situations and social processes; the regulation and sharing of emotion and their effects of mental health; and the manner in which culture (including subculture) shapes or moderates some of these processes. The book also focuses on the component processes of emotion, their functions, and the ways in which these interact with the social environment. Rather than deny either that emotions are biologically determined or that they are culturally created or shaped, both biology and social situation are treated as important forces in the elicitation and the experience of emotion. Each section of the book is structured around specific approaches or models, and the precise questions that they were constructed to address. The theories and models are also placed in their in historical context. Discussion of the different approaches is elaborated by summaries of the extant scientific evidence, as well as examples of specific experiments or studies that were designed to evaluate the question. Timely, engaging real-world examples are used from a variety of international contexts. The pedagogic features, including concise introductions and summaries, discussion questions, and suggested readings, have been incorporated into the volume, making this an ideal text for a course of Emotion, which can be found as an option within many social psychology and cognitive psychology courses.


Book
Morgen begin ik eraan! : academisch uitstelgedrag begrijpen en aanpakken
Authors: --- ---
ISBN: 9789057187131 Year: 2018 Publisher: Brussel UPA

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Begin je steeds te laat aan je studietaken? Lopen je pauzes langer uit dan gepland? Laat je je gemakkelijk afleiden bij het studeren? Uitstelgedrag kan op langere termijn voor serieuze problemen zorgen. Je haalt je deadlines niet, je kunt wegens tijdsgebrek enkel oppervlakkig studeren of je moet examens uitstellen. Dat alles kan ervoor zorgen dat je zelfvertrouwen wordt aangetast.In Morgen begin ik eraan! geven we je handvatten om je uitstelgedrag aan te pakken. In het eerste deel schetsen we de theoretische achtergrond van academisch uitstelgedrag, inclusief de mogelijke gevolgen. Wij hopen dat je zo meer inzicht krijgt in wat voor jou typisch is als het om uitstellen gaat.Het tweede deel is een werkboek met allerlei opdrachten. Welke overtuigingen, gevoelens en uitstelmechanismen spelen een rol bij jouw uitstelgedrag? Hoe kun je hulpmiddelen als motiverende doelstellingen, timemanagement en oplossingsgerichte strategieën inzetten? Morgen begin ik eraan! is een boek uit en voor de praktijk.


Book
Kinderen leren motiveren
Authors: --- ---
ISBN: 9001959288 Year: 1977 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 425 << page
of 43
>>
Sort by